05/04/2012

4 - Spoznávanie veľkomesta


Ďakujéém.. za prvých 5 dní tu už bolo 240 ľudí :). Dúfam, že sa vám bude páčiť aj ďalšia čať, enjoy :)


Ráno, teda skôr na obed, keďže už bolo pol jednej poobede, som sa zobudila do krásneho, slnečného dňa a slnečné lúče mi svietili priamo do očí. Pretrela som si ich a vstala som z postele. Umyla som sa, vlasy som si zopla do drdola a obliekla som si XXL tepláky a biele tielko. Klasika, veď ako doma. Z kuchyne som zacítila úžasnú vôňu, tak som sa tam išla pozrieť. Keď som vošla, Emily stála nad sporákom a vedľa nej boli na tanieri urobené lievance.
„Dobré ráno spachtoš“ usmiala sa na mňa Emily.
„Bré ráno šikula“ povedala som jej s úsmevom.
„Vstala som skôr, tak som sa rozhodla ísť do obchodu a urobiť nám raňajky. Teda u teba to je skôr obed :D“ zasmiala sa a ja tiež. Bola som strašne hladná a vyzeralo to úžasne.
„Ďakujem Em, už umieram od hladu.“
„Máš začo“ povedala s úškrnom a podala mi džem aj nutellu.
Vychutnávala som si svoje prvé raňajky v New Yorku. Lievance boli veľmi chutné a už som ich strašne dávno nejedla, takže o to lepšie mi chutili. Taniere som dala do umývačky a sadla som si naspäť k stolu, kde sedela Emily a čítala časopis.
„Em?? Čo budeme dnes robiť?“ spýtala som sa jej.
„Pol dňa už máme za sebou, takže..“
„Prepáč musela som sa vyspať, po tom lete som bola unavená..“ skočila som jej do reči a hodila na ňu ospravedlňujúci pohľad.
„To je v pohode Kate,“ pokračovala s úsmevom „dnes by sme sa mohli ísť len tak prejsť po meste. Máme to blízko a aspoň trošku spoznáme okolie, čo povieš?“
„Okej, tak sa idem obliecť a o 20 minút vyrážame.“
Keď som to dopovedala, hneď som utiekla do svojej izby upraviť sa.
Na rýchlo som sa namaľovala, takže dnes len špirála a jemný lesk na pery. Vlasy som si nechala v drdole, len som si vypustila pár pramienkov, aby účes vyzeral voľnejšie. Obliekla som si svoje obľúbené rifle, bielo-červené prúžkované tričko a na nohy som si obula červené conversy . Vzala som si čiernu kabelku cez plece a svoj outfit som doplnila bielym náramkom. Ešte som si vzala slnečné okuliare a bola som pripravená. 
Keď som vošla do Emilinej izby, Em bola tiež takmer hotová. Vzala si ešte z poličky slnečné okuliare 
a mohli sme vyraziť. Mala oblečené čierne džíny a dala si dlhšie biele tričko s obrázkom. Na nohy si obula biele conversy a vzala si sivú kabelku cez plece. Na ruke mala strieborný náramok s príveskom BEST FRIENDS, ktorý som jej minulý rok podarovala k narodeninám. Vyzerala úžasne ako vždy :).
„Pozerám, že to naše nakupovanie pred prázdninami sa oplatilo.“ povedala Emily s obrovským úsmevom.
„Naše nakupovanie sa oplatí vždy, to nevieš?“ zasmiala som sa s ňou.
„Už viem“ povedala trochu ironicky, keď sme už boli na prízemí a vystupovali sme z výťahu.
No keď sme už chceli vystúpiť, nejaký chalan do nás vrazil, keďže sa veľmi ponáhľal do výťahu. Mal 
na sebe tmavšiu mikinu s kapucňou a na očiach čierne slnečné okuliare, takže sme mu nevideli do tváre.
„Hééj,“ okríkla som ho „dávaj trošku pozor“ povedala som trochu nahnevaným tónom.
„Prepáč, nevedel som, že niekto ide vo výťahu..“ povedal ospravedlňujúco.
„Nevadí“ usmiali sme sa naňho a vystúpili sme z výťahu. Nebudeme si ním predsa kaziť deň.
„Tu to asi bude rušné“ zasmiala sa Emily, keď sme vyšli z hmm...domu.
„Aspoň nebude nuda“ podotkla som „ a vyzeral dosť mlado, takže sa tu niekedy možno ešte uvidíme 
a spoznáme sa...“
„Niekomu sa tu páči náš sused“ začala šťastne spievať Emily.
„Em prestaň už, bolí ma z teba hlava“ povedala som jej so smiechom, keď po piatich minútach neprestávala spievať to isté dookola. „Tak po prvé ani nevieme, či je to náš sused a po druhé..veď som ho ani poriadne nevidela...Veď vyzeral akoby mu bola zima a vonku bolo 5 stupňov..a btw, je 28 stupňov. Čudujem sa, že mu v tej mikine nebolo horúco“ zasmiala som sa a už sme sa o ňom viac nebavili. Poprechádzali sme sa  
po Central Parku v ktorom sme si  neskôr sadli na lavičku a pozorovali ľudí naokolo. Zamilované staršie aj mladé páry, priateľov a priateľky, ktorí sa rozprávali, väčšie či menšie skupinky ľudí veselo sa rozprávajúc a aj pouličných umelcov, ktorí by chceli preraziť a chcú sa ukázať na verejnosti. Bolo zaujímavé sledovať všetkých týchto ľudí. Vyzerali tak pokojne a nikde sa neponáhľali.
„Ideme sa ešte prejsť na Times Square?“ vyrušila ma zo zamyslenia Emily.
„Jasné môžeme, aspoň si trochu prezrieme toto veľkomesto a domov sa mi ešte nechce ísť.“
„Tak poďme“ zavelila Em a už sme vstávali z lavičky.
Počas cesty sme sa rozprávali o prázdninách, o pamiatkach a miestach, ktoré by sme chceli navštíviť. Komentovali sme kto je ako oblečený a hodnotili sme všetkých pekných chalanov, ktorí okolo nás prešli. Keď sme konečne prišli na Times Square, opäť sme stretli veľa pouličných umelcov a ľudí, ktorí predávali lístky na predstavenia na Broadway. A vtom sme ho uvideli...

                          Emily                          Kate
:)

No comments:

Post a Comment