21/01/2014

Paris

Ahojte všetci :). Takže konečne sa s vami idem podeliť o svoje zážitky z nádherného Paríža.
Celý trip bol zorganizovaný dosť narýchlo, no jednoznačne stál za to.. Zájazd na 4 dni do Paríža, z toho strávite 2 dni v autobuse a 2 dni v Paríži? Mnohí si možno poviete, že by niečo také pravdepodobne nepodstúpili, no my sme sa na to dali a oplatilo sa! Takmer 17-hodinová cesta autobusom síce nebola nič moc, nevedeli sme, ako sa na tých nepohodlných sedadlách poukladať, lebo zadky nás boleli už tak, že sme nevedeli čo máme robiť, no keď sme už boli tak blízko mestu, kam sme sa tak veľmi tešili, všetci sme s očakávaním pozerali von oknami a sledovali všetko naokolo. Zázračne nás všetko prestalo bolieť a užívali sme si pohľad na krásne budovy Paríža všade naokolo.
Vystupujeme z autobusu, stojíme pri obrovskom parížskom oku (o ktorom sme ani nevedeli, že existuje aj v Paríži :D), z jednej strany sa nám naskytne pohľad na víťazný oblúk, z druhej strany sa na nás pozerá tá známa Eiffelovka.


„Bože, veď my sme v Paríži!“ hovorím neveriacky kamarátke a ešte stále mám pocit, že sa mi to len sníva..
A tak sme sa vybrali do ulíc.. Prvý deň sme si prešli Notre-Dame, múzeum Louvre, ktoré je obrovské! Je rozdelené do troch krídel a z toho v každom krídle sa zdržíte minimálne dve hodiny ak chcete všetko prejsť, na čo by ste potrebovali minimálne pol dňa. Ale sú tam nádherné maľby, sochy a rôzne iné pamätihodnosti.. No naše prvé kroky viedli k Mone Lise, pri ktorej bolo neskutočne veľa ľudí, no aj tak sme sa nakoniec dostali až do tesnej blízkosti a odfotili si ju.. Taktiež socha Afrodity a veľa ďalších zaujímavostí.



Takže keď sme sa pofotili všade kde sa dalo, nakúpili mini eiffelovky v suvenír shope a odskočili sme si na hot chocolate do Starbucksu (konečne som tam bola, sny sa plnia!), presunuli sme sa ďalej, prešli sme sa okolo národnej opery, obrovského parku, boli sme v krásnom kostole – St. Eustache, prešli sme okolo bastily, pamätníka Napoleóna a Justičného paláca či po Námestí Svornosti. Bol to jednoducho zážitok :).
Unavený z celého dňa, sme sa šli neskôr ubytovať na hotel vzdialený cca pol hoďky od centra Paríža.
Na ďalší deň sme si toho naplánovali opäť dosť a ako prvá bola na zozname moderná štvrť, kde boli vysokánske mrakodrapy (až som mala pocit, že som niekde inde a nie v Paríži)! Vyzeralo to úchvatne a úprimne? Obdivujem tých architektov, ktoré dané budovy navrhovali, jednoducho woow! Prešli sme sa chvíľu po obrovskom nákupnom centre, kde som na ceny radšej ani nepozerala(dobre, sem-tam som sa pozrela, ale to len zo zvedavosti a potom som radšej odvrátila zrak :D), ktorý mimochodom vyzeral úžasne, krásne vyzdobený ako sa na obdobie po Vianociach patrí.. Chvíľu sme sa tam pomotkali, no potom sme sa už všetci rýchlo presunuli k autobusu, ktorý nás tento krát mal odviesť k miestu, na ktoré sme sa asi najviac tešili a to bola Eiffelova veža.
Keď autobus zastal len niekoľko metrov od nej, všetci sme sa s úžasom kochali touto vysokou dámou. Eiffelovka ako taká vyzerá na obrázkoch či na mojom puzzle, ktoré mám doma dosť malá, no keď som sa pod ňu postavila, nemohla som uveriť vlastným očiam. Jej obrovská a mohutná konštrukcia ma fascinovala! A ten rad pri pokladni ešte viac :P.


„Som v Paríži a na Eiffelovku sa dostanem, aj keby som mala čakať neviem ako dlho“ hovorila som si, veď keď som už sem prišla, tak chcem ísť až hore.. A tak sme si v rade vystáli vyše dvoch hodín (aj to sme sa predbehli, inak to nešlo) a to čakanie sa nám zdalo nekonečné, no každým krokom vpred sme sa približovali tomu, byť úplne hore a splniť si ďalší zo svojich snov.
Keď sme sa teda konečne dostali hore výťahom, najprv na druhé, neskôr aj na tretie poschodie, čo je až úplne hore naskytol sa nám nádherný výhľad na celý Paríž. Doslova mi to vyrazilo dych! Toto som nečakala.. Nádherné a rovnaké farby budov, krásne bolo vidieť modernú štvrť s mrakodrapmi, panoráma ako z môjho puzzle.. V tej chvíli som vedela, že tento výlet rozhodne stál za to! Nemohla som sa vynadívať, tak nádherné momenty to boli.











Neskôr sme šli na loď a tak sme sa hodinu plavili Seinou s krásnym výhľadom a veľkým slúchadlom pri uchu, v ktorom ste si mohli vybrať jazyk, v ktorom ste chceli mať daný výklad.. Tam sme si trochu oddýchli z toľkého chodenia, poniektorí si aj pospali :D..

No a potom sme si dali rozchod v štvrti Monmarte, kde sme sa najedli(dali sme si dokonca na rohu jednej ulice aj palacinky s nutellou a banánom a boli takéé mňááám :D), prešli sme si suveníry (áno zase) a úzkymi uličkami sme sa dostali k lanovke, ktorá viedla na kopec, kde sa vypínal chrám Sacré-Couer (Sakrkr). Jednoduchý, no zaujal nás asi najviac a ako bonus sme odtiaľ mali výhľad na celý nočný Paríž, takže sme ho mali ako na dlani, taktiež úžasný zážitok.
 Mali sme šťastie, že v ten deň bolo 31.12. a tak sme aj dosť ušetrili.
Krátko po tom, sme sa prešli až k Moulin Rouge, pred ktorým stáli „gorily v oblekoch“ a my sme sa cítili ako vo filme. „Cváák“ chcelo to fotku, pokochali sme sa naokolo a odišli sme späť k miestu, kde sme sa mali stretnúť prechádzajúc okolo asi milión sex shopov..
Nasadli sme na metro, z ktorého máme tiež niekoľko vtipných zážitkov a tak sme sa dostali k Víťaznému oblúku. No vzhľadom na to, že boli 2 hodiny do polnoci, ulice sa uzatvárali a tak sme okolo neho prešli len z diaľky, čo je škoda.. Taktiež ulica Champ-Elysées (čítaj Šanzelizé), ktorú sme prešli len tak zbežne, aj keď sme boli pri obrovskom obchode Louis Vuitton.. Tam by som sa ešte určite niekedy vrátila aj počas dňa..

No a polnoc v Paríži? Stáli sme v blízkosti Eiffeovky, takže sme na ňu mali skvelý výhľad, vypínala sa priamo pred nami, všade naokolo neskutočne veľa ľudí.. Noo a čo sa dialo keď už bolo 12? Popravde nič :D. Eiffelovka začala blikať, tak ako bliká každú hodinu, jeden mini ohňostroj po boku, no nič extra. To asi preto, že tam sú ohňostroje od minulého roka zakázané aj keď neviem prečo.. No nevadí.. Pripili sme si s Hubertom, stála som blízko Eiffelovky, bola som na Silvestra v Paríži.. Kto sa tým môže pochváliť? Asi nie veľa ľudí takže určite sa nesťažujem..
A tak keby som mala zhodnotiť celý tento výlet, ktorého sa zúčastnilo okolo 60 ľudí + náš milý ujo sprievodca, hodnotím to na 1*. Bol to úžasný zážitok, pochodili sme si myslím všetky najdôležitejšie pamiatky Paríža a jednoznačne sa tam ešte niekedy v budúcnosti chcem vrátiť. Kvôli atmosfére, kvôli mestu a kvôli tomu, ako dobre som sa tam cítila.
Takže Erika navštívila ďalšiu krajinu, do ktorej sa minimálne každý druhý človek chce aspoň raz v živote chce dostať a ja vám to jednoznačne odporúčam, lebo sa to oplatí a ak máte možnosť, nebojte sa ju využiť ;).








No comments:

Post a Comment