11/03/2014

England

Hello everyone! A som späť! Plná dojmov, pojmov, zážitkov, spomienok a úsmevných momentov :). Bol to môj ďalší skvelý zápis do mojej cestovateľského denníčka!

1. 3.2014 – pre väčšinu z vás asi deň ako každý iný, no pre mňa deň, kedy som s očakávaním prišla na letisko, spravila check-in, zbavila sa veľkého kufru a prešla cez všetky kontroly. Nadšenie vo mne sa vystupňovalo ešte viac po nasadnutí do lietadla. Trochu som sa bála, že letím prvý krát sama, no v pohode som to zvládla. Let zbehol dosť rýchlo, 2 hoďky boli nič v porovnaní s ôsmimi dňami, ktoré som mala stráviť v Anglicku.
Vystúpila som, v bruchu som cítila vzrušenie, no ešte stále som neverila tomu, že som tam. Prešla som cez kontrolu, aby zistili či nie som nejaký nevítaný návštevník Anglicka, no keď prišli na to, že som v celku neškodná, vzala som si kufor a „utekala“ som do letiskovej haly, kde ma už mal čakať môj pohľadný Angličan. Hneď ako som ho zbadala, rýchlym krokom som k nemu došla a objala som ho po troch mesiacoch! Aaaach, to bol pocit, konečne! Po uvítacom rituáli sme sa presunuli autobusom a neskôr vlakom do časti East Croydon, kde sme mali zabookovaný hotel a ktorý sa nachádzal cca 20 min od centra Londýna.
Hotel bol naozaj pekný, izba bola v pohode, čakalo ma tam aj prekvapko, no to si už nechám pre seba, no vyzeralo to ako z filmu haha ;)

#Day 1
V prvý deň sme si toho dosť pochodili.. Začali sme Buckinghamským palácom, kde sme čakali dosť dlho na to, aby sme videli výmenu stráži a oni si len okolo nás prešli a tot bolo vsjo :D.. Ale bolo zaujímavé tam byť.. Tak blízko.. Ha, srandujem, veď ktovie, či tam vôbec teta kráľovná bola. Mimochodom, vedeli ste, že tento palác má vyše 700 izieb? Veď by som sa tam stratila.. No nič, pokračovali sme sa teda ďalej cez Hyde Park, Big Ben and Houses of Parliament, ktoré sa mi páčili asi najviac. Big Ben vyzerá obrovský, keď pod ním stojíte, no je naozaj krásny a určite sa ho oplatí vidieť.. Ďalej Trafalgar Square, kde mali Rusi nejaký svoj festival, takže si predstavte námestie plné spievajúcich a tancujúcich Rusov, to bolo dosť vtipné, sú naozaj všade lol..


No a samozrejme Oxford Street, ktorá je úžasná a je tam obchodov a obchodov, myslím,  že každý by si tam prišiel na svoje :). Ja som si prišla, to vám teda poviem!

#Day 2
V tento deň sme sa šiesti vybrali do Maddam Tussauds, kde bolo síce dosť veľa ľudí, no po takej pol hodinke sme sa dostali dnu a užívali sme si „rande s celebritami“. Veľa funny fotiek a momentov. Vždy som tam chcela ísť a tak sa mi to konečne aj podarilo. Fotka with Justin Timberlake alebo s One Direction boli samozrejmosťou :D.. Páčilo sa mi tam aj to, že to nebolo len o voskových figurínach, no ku koncu „prehliadky“ sme prešli „strašidelným domom“, ktorý napokon nebol až taký strašidelný, no snaha sa cení.. 4D cinema so super hrdinami bola taktiež zaujímavá, no úplne naj bola posledná „atrakcia. Sadnúť si do mini čierneho anglického taxíka a nechať sa viesť anglickou históriu, to sa mi teda páčilo. Oddychovka.


Nabitý energiou a s bolesťou brucha od smiechu, sme sa presunuli do miestneho pubu, kde sme si dali burger, ktorý bol naozaj veľmi chutný a neskôr dlho očakávané London Eye. Na London Eye sme ani nemuseli čakať, čo nám popravde vyhovovalo a tak sme sa rovno dostali do jednej z častí „oka“. A idemééé! Hore, hore, hore, pomaly.. Noo pravdu? Ako kolos, teda ak sa naň dívate z diaľky, vyzerá úžasne. No zvrchu je síce pekný výhľad na Big Ben a Houses of Parliament, no výhľad nie je nič strhujúce, myslím si.. Možno so mnou niekto nebude súhlasiť, veď je to vlastne len môj názor. No môj názor je taký, že keď si porovnám výhľad z Eiffelovky na nádherný Paríž a budovy podobné až vám to vyráža dych a výhľad z London Eye, kde je každá budova iná.. Nič strhujúce.. Ale inak hurááá bola som na London Eye haha!


No a zakončenie tohto skvelého dňa nemohlo byť lepšie. Divadlo Novello, Londýn, muzikál Mamma Mia? Strhujúce, úžasné, perfektné a ešte veľa veľa pozitív a superlatívov. Skvelé spevácke a herecké výkony, pospevovanie si s nimi, až sa vám chcelo postaviť zo sedadla a skričať niečo ako: wooooooooow, to bolo dokonalé! I loved it! Nádherné divadlo len dotvorilo atmosféru tohto čarovného predstavenia. Asi by ma nikdy pred tým nenapadlo, že keď pôjdem do Londýna, pôjdem tam aj do známeho divadla.. No bol to neskutočný zážitok a po skončení predstavenia som takmer nadšením skákala od radosti a nevedela som sa prestať usmievať.. Každému odporúčam, stojí to za to :).
#Day 3
Chillin in London. Tower Bridge, ktorý je nádherný a ešte lepšie vyzerá naživo než na fotkách. Posledné nákupy v Londýne na Oxford Street. Obed v NANDOS! To je jedno z najlepších jedál, aké som kedy jedla! Hrdo prehlasujem, že milujem Nandos a každý, kto pôjde najbližšie do Londýna či podobne, musí sa tam ísť aspoň raz najesť! Mňaaaam..
Poobede sme sa presunuli do Readingu, čo je cca 40 minút od Londýna, kde býva môj přítel Ben. Zvítanie sa s rodinkou, ďalšie prekvapenia, ktoré som vždy pred tým chcela dostať či zažiť a ono sa to konečne splnilo! Veľká kytica ružíí?? Jéééj, nádhera. Romantická večera pri sviečkach a navaril pre mňa človek, ktorý inak ani nevarí? :D Má veľké plus nielen za snahu, ale aj za chuť!


Počas ďalších dní som sa teda zoznámila s malebným mestom Reading, s Benovými priateľmi, rodinou, ktorú som poznala už aj pred tým, no predsa sme sa zblížili ešte viac.. Konečne som mohla naživo vidieť miesto, ktoré som doteraz videla len cez Skype a ono to bolo zrazu skutočné! Krásny dom, btw.
Bowling, spoločná večera v reštike s celou family, oslava narodenín, party, trošku športu v podobe bedmintonu a veľmi tesného súboja dvoch veľkých športovcov – Anglicko vs. Slovensko. Návšteva Windsoru a okolia, hranie minigolfu s výhľadom na hrad Windsor. Parádička, slnko svietilo, prechádzať sa popri Temži.


Takže ak by som mala zhodnotiť tento môj celý výlet v Londýne a okolí musím povedať, že som si užila každú jednu sekundu tam. Milujem Angličanov ako ľudí! Veľa ľudí si myslí, že Angličania sú konzervatívni, pochmúrni a nie až takí priateľskí, no ja musím nesúhlasiť. Všetkých, ktorých poznám, či ktorých som doteraz stretla boli veľmi priateľskí, spoločenskí, milí, starostliví, šialení.. Dokonca aj ľudia v obchodoch sú veľmi priateľskí a vždy ochotní pomôcť. A veeeľmi rada sa s nimi rozprávam!
Ďalšia vec, ktorú som počula sa týka metra. Vraj je špinavé, staré a neviem čo ešte.. Nie je pravda! Mne sa presúvanie metrom veľmi páčilo, vôbec to nebolo také komplikované, ako som si myslela a vyzeralo novo a celkom čisto, takže to ma dosť prekvapilo, lebo som neočakávala, že to bude také v pohode. Taktiež presuny vlakom či červeným dvoj poschodovým autobusom.
Čo sa týka počasia, musím poklopať, no pršalo nám možno dva krát a aj to len na chvíľu, inak bolo po celý čas pomerne teplo, dokonca svietilo slnko..
Móda – nechápem tých ľudí. Sú šialení! Von je pomerne chladno, mne je zima v kabáte a zrazu okolo mňa prejdú baby len v šortkách či minisukniach bez ničoho, úplne naholo.. Alebo hole bruchá nohy a podobne.. Veď mne potom bola ešte väčšia zima už len pri pohľade na nich :D.
No a Londýn celkovo? Splnil sa mi ďalší z mojich snov. Bola som v tejto metropole a videla som takmer všetko, čo som tam vidieť chcela. Či sa mi tam páčilo? Určite by som tam nechcela bývať.. Je pekné si to sem-tam pozrieť či ísť na nákupy na Oxford Street, no to je asi všetko. Nebolo to žiadne WoW, ale bolo to v pohode.
No a čo sa týka Readingu, ten sa mi veľmi páčil. Páčia sa mi tie ich tehlové domy, ulice, námestie a všetko okolo toho..Thumb up!

A čo pre mňa bolo najdôležitejšie na tomto mojom tripe? Jednoznačne ten vzácny čas, ktorý som mohla stráviť so svojou polovičkou, ktorý by som za nič nevymenila. Len škoda, že to tak rýchlo zbehlo a museli sme sa opäť na dlhšiu dobu rozlúčiť so slzami v očiach..




No comments:

Post a Comment